de eerste dagen - Reisverslag uit Best, Nederland van Dennis Bresser - WaarBenJij.nu de eerste dagen - Reisverslag uit Best, Nederland van Dennis Bresser - WaarBenJij.nu

de eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Dennis

04 April 2013 | Nederland, Best

Ok waar was ik gebleven? Owh ja, de reis naar st. Eustatius (statia voor de inwoners).

Om 11:10 vertrok er een klein 2-propeller-vliegtuigje vanuit st. Maarten naar Statia. Daar ZOU ik in moeten zitten. Maar dat was niet zo... Ik had expres een vroege taxi gepakt (8:15 uur) naar het vliegveld. Ik was bang dat die taxi te laat zou komen, maar dat was niet zo. Ik was netjes om 9 uur op het vliegveld. Netjes mijn bagage ingechecked en even wat gedronken bij de Burger King (alleen wat gedronken!!!). Daarna op tijd door de douane gegaan en gewacht op het moment dat ik me kon inchecken bij de balie.

Ik dus een half uur vantevoren ingechecked bij de balie. Het meisje achter de balie was druk bezig met 2 vluchten in te checken waardoor ze mij was vergeten... Ik was dus aan het wachten totdat ik het vliegtuig in mocht maar dat moment kwam maar niet. Ik sprak dat meisje erop aan dat ik het vliegtuig naar statia moet hebben, ze zei toen dat die al was vertrokken en schrok dus dat ik er nog stond haha :D.

Zij helemaal overstuur en probeert vanalles te regelen. Ik kon de volgende vlucht pakken (13:10 uur) en ik kreeg een gratis maaltijd (broodje) aangeboden. Daar was ik dus helemaal mee tevreden en heb dus de volgende vlucht gepakt. Eindelijk, na een lange reis, was ik dan aangekomen op de bestemming: Statia!

Laurens (mijn begeleider) stond al te wachten op het vliegveld van statia. Hij heeft mij een rondleiding gegeven en laten zien waar ik de eerste 3 weken ga slapen. Dat is bij een Amerikaans stel dat een hotel/appartementencomplex runt. Ze zijn allebei al heel oud en er is de laatste jaren maar weinig onderhoud en schoongemaakt in de kamers. Het eerste wat ik dus kon doen was mijn kamer schoonmaken (ja moeder, dat kan ik ook). Gelukkig hadden we bij de rondleiding ook de supermarkt gehad dus ik kon in een schone kamer lekker mijn avondeten opeten. Gas had ik niet dus daarom moest ik maar gebruik maken van de magnetron. Laurens zou nog een klein gasstelletje regelen zodat ik ook eieren kan bakken :D.

Na een lange dag waarin ik veel heb gezien ben ik op tijd (8 uur 's avonds) gaan slapen. Heel fijn altijd als je de koelkast hoort zoemen en de waakhonden (facking grote honden zijn dat btw...) hoort blaffen. Gelukkig heb ik nog een goede nachtrust kunnen pakken.

Vandaag ben ik met Laurens op pad geweest en het hele eiland (van noord naar zuid, van oost naar west) over gecrossed. Veel over de historie van het eiland gehoord en gezien. Er is ook een archeologische groep bezig, daar gaan we morgen even langs om te kijken wat ze doen (stenen blootleggen haha).

Ook het bedrijf van Laurens gezien. Alles is nog in de pioniersfase, maar dat komt nog goed. Die kippen komen er wel ;-). Laurens had ook nog op zijn terrein 6 verwaarloosde ezels staan (gedumpt op een stuk grond door de gemeente en Laurens zorgt nu voor een paar ezels). Daar kwam de dierenarts even naar kijken. Maar het gaat nu stukken beter met ze en de gemeente zal iets aan de situatie doen.

Na een lange ochtend in de zon was het maar beter dan ik even de schaduw op ging zoeken. Ik ben naar mijn appartement gegaan en ingesmeerd (alweer ja moeder, ik ben al verbrand..., en nee boys ik heb nu geen klompvoetje ;) haha) en gegeten. Daarna heb ik eindelijk het internet werkend gekregen en ben ik dus dit verhaal aan het typen.

Vanavond is het eindelijk tijd voor de eerste biertjes op dit avontuur. Zal er enkele corona's pakken op het goede weer hier!

Hoe is het daar in Nederland?


  • 04 April 2013 - 22:53

    Soetens:

    Ha Dennis,

    klinkt goed allemaal! Hopen dat de biertjes gesmaakt hebben maar dat zal wel! Hier zal niemand zich verbranden want de zon laat zich nog steeds niet zien.
    Veel plezier nog en lees wel hoe het gaat in je volgende reisverslag!

  • 04 April 2013 - 23:07

    Daan Vogels:

    Hier in Nederland hartstikke prima ! ;-)
    maar goed dat dat gasstelletje geregeld kon worden, wat is Dennis nu toch zonder een ei in de morgen ?.



    Gr. Daan


  • 04 April 2013 - 23:11

    Roy Van Ringelenstein:

    Dennis jonge, tis verrekkes kou en saai zonder jou in de Plus!
    De temperatuur is nog steeds kak en de wind nog altijd even koud... Drink er maar een paar van mij daar in het zonnetje!
    Ik hoor het wel weer van je!

  • 05 April 2013 - 08:05

    Inge:

    Dennis, hehe leuk verhaaltje en op zn Dennis! Ben je toch ook een beetje hier in t kikkerlandje...;-p
    En idd goed voor jezelf zorgen, maar dat kan natuurlijk pas helemaal als je je eitje kan bakken!
    Succes daaro met verkennen en we wachten met smacht op je volgende verhaal ;-)
    x Inge

  • 05 April 2013 - 08:05

    Inge:

    Dennis, hehe leuk verhaaltje en op zn Dennis! Ben je toch ook een beetje hier in t kikkerlandje...;-p
    En idd goed voor jezelf zorgen, maar dat kan natuurlijk pas helemaal als je je eitje kan bakken!
    Succes daaro met verkennen en we wachten met smacht op je volgende verhaal ;-)
    x Inge

  • 05 April 2013 - 10:42

    Kees:

    He men-ne-ke,

    Goed om te horen dat 'el jefecito' het goed maakt, daar aan de andere kant van de wereld! Gelukkig kun je in ieder geval goed oefenen met eieren bakken, zodat we geen Bulgarije taferelen meer zullen hebben ;-).

    Wat die corona's betreft, drink er maar lekker een paar! Is er wel iets van een kroegje/restaurantje daar waar je een beetje kunt schuifelen met de locals? ;).

    Geniet ervan jongen! Wellicht tot snel ;).

    Groetjes, El Jefe. ;-)

  • 05 April 2013 - 18:54

    Yorick:

    Een gewaarschuwd man telt voor 2, al ben je daar voorlopig nog niet weg dus dat klompvoetje kan nog komen :) Anders een paar koude corono's erop houden, dat moet wel werken!
    Geniet ervan!

  • 09 April 2013 - 23:24

    Peettante Diny:

    Leuke verhalen al en dat is nog maar het begin. Al een knappe negerin gezien tijdens je tocht over het eiland...groetjes en veel plezier daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Best

stage op St. Eustatius

stage van 3,5 maand op st. Eustatius.

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2013

St. kitts!

03 Juni 2013

ziekenhuisbezoek #2

22 Mei 2013

Duiken!

07 Mei 2013

laatste weken

19 April 2013

Week 2
Dennis

Actief sinds 02 April 2013
Verslag gelezen: 627
Totaal aantal bezoekers 10846

Voorgaande reizen:

02 April 2013 - 31 December 2013

stage op St. Eustatius

Landen bezocht: