ziekenhuisbezoek #2 - Reisverslag uit Golden Rock, Bonaire van Dennis Bresser - WaarBenJij.nu ziekenhuisbezoek #2 - Reisverslag uit Golden Rock, Bonaire van Dennis Bresser - WaarBenJij.nu

ziekenhuisbezoek #2

Door: Dennis de Bresser

Blijf op de hoogte en volg Dennis

03 Juni 2013 | Bonaire, Golden Rock

Hallo allemaal!

Hier weer even een verhaaltje uit het Caribisch Nederland.

Ik schreef de vorige keer dat ik mijn PADI gehaald had, tijd dus om te gaan duiken zonder instructrice! Nou dat ging dus goed de eerste keer haha. Was meteen een onderdeel van mijn uitrusting vergeten (dacht dat ik mijn loodgordel op de boot had gelegd, bleek het van iemand anders te zijn haha). Gelukkig hadden ze nog een loodgordel op de boot liggen dus ik kon gewoon gaan duiken!

Mijn tweede en derde duik waren gelukkig normale duiken, waar niks gebeurde. We zagen wel een 1,5m lange haai en een grote murene. Wat kunnen die murene boos kijken zeg! haha, werd al bijna bang ervan... Op een van deze duiken ging een stelletje mee wat een duikcamera bij zich had. Ze hadden ook een paar foto's van mij gemaakt en door gestuurd.

Mijn vierde duik wou ik afgelopen vrijdag (30-5) maken. Ik zat toch een beetje vast met mijn opdracht (bedrijven reageren niet of nauwelijks). We gingen met z'n drieën duiken (ik, een amerikaan en de instructeur). Toen we na een lange afdaling bijna bij de bodem aankwamen, verwondde ik mijn hand aan een scherpe schelp die aan het touw vast zat. Het begon te bloeden en ik kan je zeggen, dat ziet er raar uit op 18m diepte haha. Het bloed zag groen ipv rood! De begeleider gebaarde dat ik omhoog moet en toen hebben we even gekeken of het een diepe wond was en of ik door kon gaan. Het was beter dan ik niet door ging met het duiken dus ik ging in de boot zitten. Omdat we maar met drieën waren heb ik gezegd dat ik wel wacht op de andere en dat hun gewoon hun duik konden maken. Toen moest ik dus een half uurtje wachten op de boot. Af en toe mijn hand in het water gestoken om de haaien aan te trekken. Dan hadden ze ook nog iets spectaculairs gezien haha.

Na de duik heeft mijn duikbegeleider mij naar het ziekenhuis gebracht. Daar werd de wond schoongemaakt en werd het gelijmd. Daardoor kan ik dus ook een enkele dagen niet gaan duiken, lekker is dat met een weekend voor de boeg met tijd zat! De wond tastte ook mijn poker-skills aan haha, want ik verloor weer 30 dollar...

Zoals ik al zei, zit ik een beetje vast met mijn opdracht. Heb veel mailtjes gestuurd naar verschillende bedrijven in de regio. Maar geen 1 reageert erop... En ik moet natuurlijk wel prijzen e.d. hebben om mijn opdracht uit te voeren. Dat wordt dus even overleggen met hogerhand (school en bedrijf).

Dit weekend geef ik een verjaardagsfeestje voor de mensen die ik hier ken (mensen uit Nederland zijn ook welkom natuurlijk!). Dat zal wel weer laat worden met veel drank, dus dat wordt gezellig! Hoop dus dat we niet te vroeg skypen de dag erna haha.

Dit was weer even een update.


Haddoe!

  • 04 Juni 2013 - 15:31

    Cremers:

    Dit bericht wordt aan u gepresenteerd in een niet nuchter toestand...

    klinkt tof, ik heb ook eens gedoken maarr mijn bril zat scheef dus ik dacht de hele tijd dat we er stijl naar beneden gingen.. haha ;)

    maar klinkt wel gaaf joh!!

    veel plezier nog.

    Gr uit t verre oosten
    Erik

  • 04 Juni 2013 - 20:33

    Een Bezorgde Tante:

    Hoi Dennis,

    Ik denk dat je niet lekker genoeg was voor die haai anders had die vast snel toegehapt...
    Maar gelukkig valt het allemaal mee en kun je met je verjaardag vast 2 pilsjes tegelijk vastpakken.
    Helaas gaat het niet lukken om vrijdag aanwezig te zijn: moet zaterdag al weer vroeg weg.
    Ook jammer dat je zo weinig respons hebt van die bedrijven die je aangeschreven hebt, succes ermee.
    Veel plezier vrijdag en wij drinken er thuis eentje ( of meer) op jou.
    Vandaag is je kaart binnengekomen: bedankt.
    Met onze kippen gaat het goed...

    Felicitaties alvast van iedereen aan de Broomsedijk

  • 07 Juni 2013 - 07:46

    Oom Tiny Tante Gerry:

    Hoi Dennis.

    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag,een keer wat anders jarig
    zijn in het buitenland.Veel plezier vandaag.
    En succes nog met je stage,dat het nog allemaal goed komt.
    Groetjes van ons.

  • 07 Juni 2013 - 17:18

    Mari.voets:

    Hey,Dennis
    Proficiat met je 24e verjaardag
    Maak er maar een gezellige dag van.
    Verder nog een fijne stage daar in st.eustatius.

    gr. mari,thea,willem,daan,verena

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bonaire, Golden Rock

stage op St. Eustatius

stage van 3,5 maand op st. Eustatius.

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2013

St. kitts!

03 Juni 2013

ziekenhuisbezoek #2

22 Mei 2013

Duiken!

07 Mei 2013

laatste weken

19 April 2013

Week 2
Dennis

Actief sinds 02 April 2013
Verslag gelezen: 539
Totaal aantal bezoekers 10720

Voorgaande reizen:

02 April 2013 - 31 December 2013

stage op St. Eustatius

Landen bezocht: